lunes, 14 de diciembre de 2009

London Calling cumple 30 años


Para ser sincera, hace más o menos un año que descubrí este grupo, y me encantó. Con la influencia de los Rolling Stones y el éxito de los Sex Pistols y del trío The Police, The Clash puede decirse que se ha conformado como uno de los mejores discos de rock de la historia a pesar de haberse considerado un icono punk.


La imagen de la portada es brutal. Pennie Smith, la fotógrafa que capturó el momento, no quiso elegirla como válida porque estaba levemente desenfocada, efecto que permite dar un matiz realista y descontrolado, que marcaba la esencia del grupo. La revista Q la designó como la mejor foto de la historia del rock, y esa Fender Precision que está a punto de romperse gracias a Paul Simonon, se encuentra (sólo el mástil debido al golpe) detrás de la vitrina del Museo del Salón de la Fama del Rock and Roll, en Cleveland, Estados Unidos.


Se trata de un disco que destaca por la variedad de sonido: mezcla el punk rock (Hateful) con reggae (The gungs of Bristol) además del ska (Wrong´em boyo) y pop discotequero (Lost in the supermarket). Incluso hace referencia a la Guerra Civil que caracterizó la historia de nuestro país en Spanish Bombs con letras como “Yot'quierroyfinito, yo te querda, oh ma corazón" con un impronunciable castellano, y digo yo, no será tan difícil nuestro idioma…

Aquí tenéis el vídeo´. Podría haber elegido un directo, pero prefiero que os centréis en la letra aunque las imágenes sean algo fuertes.



Cuando murió Joe Strummer en 2002, Bono, el líder de U2 confesó a The Guardian que The Clash habían sido la "banda de rock más grande puesto que escribieron las reglas para U2".

Nerea


3 comentarios:

  1. De quan era "xiconino" recorde que tenia un joguet que adorava per damunt de la resta. El meu pare, gran admirador de la música, semblava decidit a inculcar-me-la des de petit. Així que amb poc més de 3 anys jo ja dormia al costat d'una mena d'escenari de grup de rock composat per una bateria de plàstic i una guitarra negra de joguet semblant a la que portava el Chiquilicuatre quan cantava el chiqui chiqui XDD. La bateria va acabar foradada i el final de la guitarra va ser més "rock". Sonava el mític London Calling per enèsima vegada en el reproductor de vinils del meu pare i jo a la meva tocava aquella guitarra de Joe Strummer. Finalment i veient la portada, vaig agafar la guitarra i la vaig estavellar contra el terra... La bronca del meu pare fou tremenda... però jo era feliç, havia seguit un dels meus idols, tot i que tan sols sabia que s'anomenava Joe Strummer, jo el coneixia com el guitarrista de "Crash" XDD (Clash, Pere, amb L, repetia el meu pare)

    Anys després vaig descobrir que aquella foto no era de Joe Strummer si no Paul Simonon, i que l'instrument que està a punt de ser estavellat contra l'escenari no era una Fender Telecaster com la que jo tenia si no un baix Fender Precision. Pero aixo ja eren coses massa especifiques per un xiquet de 4 anyets XD

    PD: El grup espanyol Siniestro Total, va fer al seu single "Me pica un huevo", una paròdia d'aquesta portada. Busca-la en google i et riuras XD. Molt gran aquesta entrada Nerea!

    ResponderEliminar
  2. L´home de siniestro total vingué a donar una conferència a la Universitat :) És un crak!

    ResponderEliminar
  3. Doncs mira, jo no he sentit mai al grup este, xe! la poca cultura musical que tinc és de Operación Triunfo! però pot ser més endavant ho faça! al menys, ultimament a les discoteques posen alguna cosa més que el reggaeton!

    Núria!

    ResponderEliminar